Tuesday, February 12, 2008

Retret Hidup Baru Dalam Roh, Pertapaan Karmel, Kaingaran, Tambunan



Perjalanan hidup banyak meninggalkan luka-luka batin yang menusuk begitu dalamnya setiap jiwa manusia termasuk diri ini. Tak ada banyak boleh dibanggakan selain diriMu dan tiada apa yang dirindui selain diriMu. Ajarku mengenalMu dan bawaku mengajarMu lebih kerana Kau adalah pribadi yang amat ku rindui. Aku ingin tinggal dalam erat tanganMu, aku ingin lebih dalam di hadiratMu.



Terlalu banyak perkara yang tidak ku mengerti mengapa harus terjadi dalam kehidupan ini. Banyak perkara yang ku simpan dalam hati, tiada sesuatu pun yang akan terjadi tanpa Yesus peduli. Sebab Yesus peduli, Yesus mengerti, segala persoalan dan percobaan yang saya hadapi tak akan pernah dibiarkannya, ku bergumun sendiri sebab Yesus peduli.



Yesus, Kau telah memulai segala yang baik dalamku. Engkau menjadikanku serupa gambaranMu Dan berharga di mataMu

Yesus, Kau telah memulai karya yang mulia dalamku. Kau berikan hidupMu sebagai ganti dosaku kerana kasihMu padaku sekarang aku hendak memuji Mu yang setia yang tak pernah meninggalkan perbuatan tangan Mu. Yesus aku ingin menyembahMu sekarang. Sempurnakan segenap hidupku agar indah bagiMu sekalipun kuberjalan lewat lembah kelam kerana aku tahu Kau sentiasa menopang hidupku saat ku dalam ketakutan Kau hadir di sisiku Kau berkata jangan takut Kau beriku kemenangan Kau lah Tuhan yang berjanji tak sekalipun Kau ingkari kesetiaanMu sungguh terbukti di sepanjang hidupku untuk selamanya ku akan setia melayani mengasihiMu tiada Tuhan sepertiMu Yesus Kau Allah aku yang setia.

Terima kasih Yesus, kerana Engkau sentiasa ada bila aku memerlukan Engkau, tidak pernah sekali pun Kau tinggalkan diri ini seorangan dalam kekelaman. Terima Kasih Tuhan, sungguh Kau Allah ku yang ku rindui dan sering memberiku kekuatan tika aku hampir jatuh dalam gelombang dosa duniawi. Sungguh besar kasihMu yang selalu mengasihi dan menyayangiku. Terima Kasih Tuhan.


Terima kasih Yesus, Terima kasih buat hari yang kulalui, terima kasih buat hari yang indah padaku, terima kasih Allah ku, kau masih berikan nafasMu, Kau masih berikan aku kehidupan, Engkaulah yang selalu ku puja dan banggakan. Kaulah yang tak pernah berdusta dan tak pernah tinggalkanku walau aku sentiasa melupai diriMu. Terima kasih Tuhanku kerana mengampuni setiap dosa-dosa yang telah kulakukan selama ini.

2 comments:

Bossing said...

kenangan terindah ka???wow..

Bambangan @ Ony said...

Salah satu kenangan terindah yg telah Tuhan berikan untuk diri saya... juga untuk diri ko kan... hahahhaha